Facebook siden er ikke publisert

Har du opplevd få meldingen Facebook / Meta siden er ikke lenger publisert? Dette var en realitet som møtte meg plutselig en dag jeg var på jobb og logget meg på Facebook. 

Business siden min, Hannas OriJoy, var tatt ned på grunn av brudd på retningslinjene til Facebook. På link linje med de fleste andre som har opplevd dette visste jeg ikke hva jeg hadde gjort feil eller hva jeg skulle gjøre for å fikse dette.

Det viste seg raskt at å få kontakt med Facebook kundesupport ikke er lett utover det å sende inn en generisk klage.

Siden er ikke lenger publisert melding

Hvordan jeg fikk Facebooks siden min publisert igjen.

I mitt tilfelle er siden min en business-side og jeg hadde tidligere betalt for annonser på Facebook. Dette gjorde det lettere å komme i kontakt med kundesupport hos Facebook. 

I slutten av denne siden vil det være mer informasjon for å hjelpe de som ikke har en business-side.

Jeg startet med å finne side ID’en til business siden min, denne finner du ved å gå inn på business-siden din og deretter:

 – Trykker på «Innstillinger» i menyen på venstre siden

 – Så på «Annonsegrenser» i den neste menyen

Du vil nå få opp navnet og siden-ID din opp i høyre side av skjermen

Opprette support sak på chat

For å starte en support sak gikk jeg inn på denne linken her. 

 – Jeg trykket på «Kontakt annonsestøtte». 

 – Valgte siden min i listen (pass på at det er samme ID som du fant ovenfor)

 – Trykket på saken som lignet mest på mitt problem «Siden min er ikke publisert lenger»

 – Skrev inn info rundt saken på engelsk (for at kundesupport skal forstå det du skriver. Selv om all informasjon rundt står på norsk så vil personen som hjelper deg mest sannsynlig ikke forstå norsk).

OBS! Det er viktig at det nå vises en meldingen som beskriver hvor lang ventetiden er og at det står «Start chat» på knappen i bunnen av skjemaet (se bildet til venstre).

Dersom det ikke gjør det så betyr det at chatten er stengt eller at du mangler tilgang til business support chatten. Jeg vil da anbefale å vente og prøve på nytt neste dag. Jeg fant ingen offisielle åpningstider for vår region, men det virker til å være åpent mellom 10.00 og 18.00 (mandag-fredag).

 – Trykket på knappen nede i høyre hjørne hvor det sto «Start Chat» (her kan det stå forskjellige ting basert på tid på døgnet og valgene som er tatt)

Det kom nå et valg om man ønsker å åpne Messenger direkte i dette vinduet (dette vil bare skje dersom man fikk valget å starte en chatt ovenfor).

Deretter gikk jeg tilbake til hovedsiden min, hvor det dukket opp en ny messenger samtale med «Facebook Business Support» på samme måte som alle andre messenger samtaler.

Samtale med Facebook Business Support

Jeg ble bedt av kundebehandleren om å gjøre følgende:

 – Oppgi side-ID’en min.

 –  Bytte til engelsk visning på Facebook.

For å få engelsk visning må du (se bilde til høyre):

       1. Trykk på trekanten oppe i høyre hjørne.

       2. Så på «Innstillinger og personvern» i menyen.

       3. Deretter på «Språk».

       4.  Trykk «Rediger» under «Facebook-språk».

       5. Velg «English US» i dropdown menyen og trykk lagre endringer.

       Du vil nå ha engelsk visning i Facebook. 

 – Ta bilde av feilmeldingen som oppstår og sende de i chatten.

Jeg fikk feilmelding når jeg trykket på publiser nytt innlegg i tillegg til at når jeg tykket på Settings (Innstillinger) på siden sto det «Page unpublished» i toppen under feltet «Page Visibility». Jeg tok derfor bilder av begge disse tingene og sendte det til dem i chatten.

Etter dette gikk samtalene frem og tilbake angående hva som hadde skjedd og kundebehandleren kunne ikke finne noen feil hun heller, så hun skulle ta saken videre med et annet team med beskjed om at jeg skulle få en tilbakemelding fortløpende.

Hva kan jeg gjøre dersom jeg ikke har tilgang til Facebook Business Support

For andre som ikke har mulighet til å bruke business support chatten kan du prøve å sende mail. 

OBS! Husk å alltid skriv på engelsk dersom du ønsker hjelp fra Facebook kunde support. Legg med ID’en på siden dersom du finner den og bilder av feilmeldingene som dukker opp.

Dersom du en har en deaktivert eller hakket konto, eller du må resette passordet kan du prøve denne: disabled@fb.com

Dersom innhold har blitt blokkert eller kontoen din har blitt suspendert kan du prøve denne mailen: appeals@fb.com

Dersom du ikke får logget inn på Facebook kan du prøve å fylle ut dette kontakt skjemaet på engelsk her. 

Kilder til mer info

Disse sidene kan hjelpe deg å finne flere måter å komme i kontakt med Facebook / Meta sin kundesupport avdeling for å få siden din tilbake igjen.

https://www.kontentino.com/blog/how-to-contact-facebook-support/

og

https://www.socmedsean.com/answered-how-do-i-contact-facebook-support-when-i-need-help/


YouTube
YouTube
Instagram