Salgsverktøy

For å gjøre det enda lettere å få økt salg og rekruttert flere til teamet (særlig som ny Oriflame Brand Partner) så har jeg laget til flere salgsverktøy for deg som er en del av OriJoy teamet. Disse salgsverktøyene kommer som et tillegg til alle de verktøyene som Oriflame allerede har laget (verktøyene til Oriflame finner du mer info om på Launchpaden & på opplæring og kurs siden etter login på oriflame.no).
Les mer om de ulike salgsverktøyene under.
Sosiale medier
Den viktigste plattformen vi har for kommunisering med teamet og felles aktiviteter per dags dato er Facebook. Vi har ulike grupper på Facebook. Nedenfor kan du lese om de ulike gruppene vi har.
1.Gruppe for hele teamet
(OriJoy-team)
Vi har en egen Facebook-gruppe som er felles for teamet vårt. Denne heter OriJoy-team. Gruppen finner du her. Her blir det lagt ut informasjon om katalogene, arrangementer, onlinetilbud, kampanjer og annet. I denne gruppen kan du legge til alle nye Brand Partnere.

2. Gruppe for de som driver med videresalg
(OriJoy Brand Partners videresalg)
For alle som driver med aktivt videresalg eller ønsker å starte med det så har vi en egen facebook-gruppe for dette i tillegg. Denne gruppen bruker vi både for å informere, motivere og inspirere hverandre. Gruppen finner du her. Gruppen heter OriJoy Brand Partners videresalg. Alt av møter foregår via livesendinger (og/eller zoom) så det er mulig å delta uansett hvor du bor hen.

3. Gruppe for teamet, teamets kunder og andre interesserte
(OriJoy – kosmetikk & skjønnhet)
Vi har også en felles Facebook-gruppe som er for både hele teamet og alle teamets kunder, nettverk og andre interesserte. Denne gruppen heter OriJoy – kosmetikk & skjønnhet. Du finner gruppen her. Dette er en gruppe hvor jeg, Hanna, som teamets leder, holder livesendinger for alle hver eneste katalog.
Disse livesendingene fungerer omtrent på samme måte som et online katalogparty. Her vises nyheter fra katalogen, katalogens beste tilbud, det er give away blant alle som ser på (unntatt Brand Partnere) og konkurranse. Alle premiene som deles ut er det jeg personlig som står for. Alt salg som kommer inn via disse livesendingene går til den enkelte Brand Partneren som er knyttet til kunden (har lagt de til i gruppen, eller den som de pleier å handle av osv).
I denne gruppen er det lurt at du som Brand Partner legger til flest mulig interesserte fra ditt nettverk slik at ditt salg/rekruttering kan økes. Livesendingene kan også gi deg tips om både produkter, hvordan holde livesendinger og annet. I denne gruppen kan alle også stille spørsmål og lignende.

Instagram er en av de sosiale medier plattformene som øker mest når det gjelder antall brukere. Særlig av yngre brukere. Dette er derfor en viktig plattform å være tilstede på. Derfor har vi vår egen team konto for å fronte teamet vårt.
Denne instagramkontoen heter @orijoyofficial og dere finner den her. Alle teamets medlemmer som ønsker kan ha take-over på instagrammen og lignende.
Har dere forslag eller spørsmål når det gjelder instagram-kontoen så ta kontakt.

YouTube
Vi har en egen youtube kanal. Denne har ikke vært veldig mye brukt, men den har vært brukt noe. Dersom det er videoer som dere lager som kan være aktuelle å legge ut i Youtube kanalen vår så gjør vi gjerne det.
Youtube-kanalen vår finner dere her.

Hvordan jobbe med sosiale medier?
Siden jeg startet min Oriflame reise for ti år siden og begynte å jobbe aktivt med salg for rett under ni år siden så har jeg jobbet med sosiale medier (i hovedsak Facebook). Dette har vært i hovedsak slik jeg har jobbet med Oriflame i løpet av alle disse årene. Jeg har gradvis jobbet meg oppover og det har gitt resultater. De siste årene har jeg flere år på rad blitt kåret til toppselger i Skandinavia. Dette viser at metodene jeg har brukt har funket.
I denne videoen får du mine personlige råd til hvordan du best kan lykkes på sosiale medier.
Mer informasjon om hvordan du kan jobbe med sosiale medier finner du i våre team-grupper på facebook + på Oriflame sine nettsider (Launchpad og e-learning). Ta kontakt med meg eller din sponsor om du har spørsmål eller trenger hjelp til å komme i gang 🙂
Blogg

Vi har en egen blogg hvor teamets medlemmer kan lage blogginnlegg. Alle som lager blogginnlegg vil få promotert sin egen nettbutikk. Dere kan blogge om det dere ønsker som er Oriflame relatert, enten det hander om produkter, buisnessen, livsstil eller lignende. Blogginnleggene bruker vi aktivt i sosiale medier og kan deles av alle teamets medlemmer. Bloggen finner du her.
Usikker hvordan du skal skrive blogginnlegget eller trenger hjelp? Jeg kan hjelpe deg med å publisere innleggene, korrekturlesing, finne bilder og lignende. Det viktigste er at du har noe du ønsker å skrive om 🙂
Annet
I den digitale verdenen så er det som dere vet et hav av sosiale medier. Vi har valgt å fokusere på noen, og anbefaler alle nye å gjøre det samme. Har du først mestret en eller to sosiale medier kanaler så kan du gå videre til neste.
Selv om vi fokuserer hovedsakelig på enkelte sosiale medier kanaler og verktøy så vi også tilstede på andre sosiale medier kanaler til ulikt bruk.
Blant annet har vi en Whatsapp gruppe. Denne er relativt ny og ikke brukt så mye foreløpig. Men den kan være aktuell for medlemmer som ikke har Facebook. Dersom du er ny Brand Partner i teamet og bruker lite Facebook så gi beskjed slik at du blir lagt til i Whatsapp gruppen og får med deg informasjonen der. Du kan gi beskjed på 92491920.
Sjekk også gjerne ut Pinterest siden min. Her har jeg samlet mye bilder både av Oriflame-produkter og som er buisness-relaterte for å bli motivert og inspirert. Den finner du her.
Dersom du er på LinkedIn er jeg også til stede her, og du må gjerne knytte kontakt der. Du finner profilen min her.
TikTok er også en sosiale medie plattform som er aktuell å være på. Dersom du allerede er på TikTok eller gjerne kunne tenke deg det så ta kontakt med meg.
Har du spørsmål eller innspill? Ta kontakt via sosiale medier eller på 92491920 🙂
